• Σχετικά με μας
  • Διαφήμιση
  • Οροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • Cookie Policy (EU)
Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
  • Αρχική
  • ΛΑΡΙΣΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΕΝ ΔΗΜΩ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    ΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ρεύμα αύριο Πέμπτη περιοχές του Νομού Λάρισας – Δείτε αναλυτικά

    ΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ρεύμα την Κυριακή παράλια της Λάρισας και περιοχές του Δήμου Τεμπών

    Σήμερα η εκδήλωση για τον Χρήστο Βλαχοδήμο, τον πρώτο Δήμαρχο Ελασσόνας

    Σήμερα η εκδήλωση για τον Χρήστο Βλαχοδήμο, τον πρώτο Δήμαρχο Ελασσόνας

    Μαμάκος: «Η εμμονή Καλογιάννη με τον καλλωπισμό του κέντρου δημιούργησε μία Λάρισα δύο ταχυτήτων»

    Μαμάκος: «Η εμμονή Καλογιάννη με τον καλλωπισμό του κέντρου δημιούργησε μία Λάρισα δύο ταχυτήτων»

    Λίνα Σουλούκου: Το «χρυσό» συμβόλαιο της Λαρισαίας  CEO της Ρόμα

    Λίνα Σουλούκου: Το «χρυσό» συμβόλαιο της Λαρισαίας CEO της Ρόμα

    Συνέχιση λειτουργίας του Ψυχιατρικού Τμήματος του ΓΝΛ και 5 δομών ΚΕΘΕΑ και ΟΚΑΝΑ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    Συνέχιση λειτουργίας του Ψυχιατρικού Τμήματος του ΓΝΛ και 5 δομών ΚΕΘΕΑ και ΟΚΑΝΑ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    Δήμος Τυρνάβου: Η δωρεάν διανομή τροφίμων στους δικαιούχους TEBA

    Δήμος Τυρνάβου: Η δωρεάν διανομή τροφίμων στους δικαιούχους TEBA

    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

    Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

    Βόλος: 8.000 νέοι στο πάρτι των Μηχανολόγων Μηχανικών – Στο Νοσοκομείο δεκάδες άτομα λόγω μέθης [εικόνες]

    Βόλος: 8.000 νέοι στο πάρτι των Μηχανολόγων Μηχανικών – Στο Νοσοκομείο δεκάδες άτομα λόγω μέθης [εικόνες]

    Σοκ στον Βόλο – «Έφυγε» 42χρονος ιδιοκτήτης γνωστού τσιπουράδικου

    Σοκ στον Βόλο – «Έφυγε» 42χρονος ιδιοκτήτης γνωστού τσιπουράδικου

    Σοκ στη Μαγνησία: Νεκρός ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ στον Αλμυρό – Τον εντόπισαν μετά από τρεις μέρες

    Σοκ στη Μαγνησία: Νεκρός ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ στον Αλμυρό – Τον εντόπισαν μετά από τρεις μέρες

    Φρίκη στον Βόλο: Ιδιοκτήτρια πίτμπουλ αφήνει το σκυλί της να κατασπαράξει γατάκι μέσα σε παιδική χαρά – Βίντεο ντοκουμέντο

    Φρίκη στον Βόλο: Ιδιοκτήτρια πίτμπουλ αφήνει το σκυλί της να κατασπαράξει γατάκι μέσα σε παιδική χαρά – Βίντεο ντοκουμέντο

    Έντεκα συλλήψεις για ναρκωτικά στη Θεσσαλία

    Έντεκα συλλήψεις για ναρκωτικά στη Θεσσαλία

  • ΕΛΛΑΔΑ
    Καιρός σήμερα: Βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα

    Καιρός σήμερα: Βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα

    Γυναικοκτονία στη Χαλκιδική: Παραμένει στη ΜΕΘ ο 8χρονος – Θα υποβληθεί και σε άλλα χειρουργεία

    Γυναικοκτονία στη Χαλκιδική: Παραμένει στη ΜΕΘ ο 8χρονος – Θα υποβληθεί και σε άλλα χειρουργεία

    Φονικό στη Στρατονίκη: Στόχευε τη σύζυγό του ενώ είχε στην αγκαλιά της τον 8χρονο γιο τους που τραυματίστηκε

    Φονικό στη Στρατονίκη: Στόχευε τη σύζυγό του ενώ είχε στην αγκαλιά της τον 8χρονο γιο τους που τραυματίστηκε

    Καιρός: Βροχές και καταιγίδες την Τρίτη – Δείτε σε ποιες περιοχές

    Καιρός: Βροχές και καταιγίδες την Τρίτη – Δείτε σε ποιες περιοχές

    Άξιον Εστί: Αναχώρησε για το Πρωτάτο του Αγίου Όρους η ιερή εικόνα της Παναγίας

    Άξιον Εστί: Αναχώρησε για το Πρωτάτο του Αγίου Όρους η ιερή εικόνα της Παναγίας

    Συγκλονίζει ο πατέρας που παρέσυρε με το αυτοκίνητο το 2,5 ετών κοριτσάκι του – «Παιδί μου τι σου έκανα…»

    Συγκλονίζει ο πατέρας που παρέσυρε με το αυτοκίνητο το 2,5 ετών κοριτσάκι του – «Παιδί μου τι σου έκανα…»

  • ΔΙΕΘΝΗ
    Πόλεμος στο Σουδάν: Δεν υπάρχει διάδρομος διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας

    Πόλεμος στο Σουδάν: Δεν υπάρχει διάδρομος διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας

    Πρόβλεψη – σοκ από Μεντβιέντεφ: «Η σύρραξη στην Ουκρανία θα κρατήσει δεκαετίες»

    Πρόβλεψη – σοκ από Μεντβιέντεφ: «Η σύρραξη στην Ουκρανία θα κρατήσει δεκαετίες»

    Γερμανία, μια πλούσια χώρα με πολλούς… νεόπτωχους

    Γερμανία, μια πλούσια χώρα με πολλούς… νεόπτωχους

    Οι ΗΠΑ, ο Μπάιντεν και μερικά διδάγματα για τον «γρίφο» του μεταναστευτικού

    Οι ΗΠΑ, ο Μπάιντεν και μερικά διδάγματα για τον «γρίφο» του μεταναστευτικού

    Εκλογές Τουρκία: «Ο Ογάν στήριξε τον Ερντογάν γιατί του έταξε κυβερνητική θέση» – Βγήκαν τα «μαχαίρια» στη συμμαχία ΑΤΑ

    Εκλογές Τουρκία: «Ο Ογάν στήριξε τον Ερντογάν γιατί του έταξε κυβερνητική θέση» – Βγήκαν τα «μαχαίρια» στη συμμαχία ΑΤΑ

    Δεύτερη δοκιμαστική εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου από την Τουρκία

    Δεύτερη δοκιμαστική εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου από την Τουρκία

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • AGROLARISSA
  • LARISSAOUT
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • SPORTS
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΛΑΡΙΣΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΕΝ ΔΗΜΩ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    ΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ρεύμα αύριο Πέμπτη περιοχές του Νομού Λάρισας – Δείτε αναλυτικά

    ΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ρεύμα την Κυριακή παράλια της Λάρισας και περιοχές του Δήμου Τεμπών

    Σήμερα η εκδήλωση για τον Χρήστο Βλαχοδήμο, τον πρώτο Δήμαρχο Ελασσόνας

    Σήμερα η εκδήλωση για τον Χρήστο Βλαχοδήμο, τον πρώτο Δήμαρχο Ελασσόνας

    Μαμάκος: «Η εμμονή Καλογιάννη με τον καλλωπισμό του κέντρου δημιούργησε μία Λάρισα δύο ταχυτήτων»

    Μαμάκος: «Η εμμονή Καλογιάννη με τον καλλωπισμό του κέντρου δημιούργησε μία Λάρισα δύο ταχυτήτων»

    Λίνα Σουλούκου: Το «χρυσό» συμβόλαιο της Λαρισαίας  CEO της Ρόμα

    Λίνα Σουλούκου: Το «χρυσό» συμβόλαιο της Λαρισαίας CEO της Ρόμα

    Συνέχιση λειτουργίας του Ψυχιατρικού Τμήματος του ΓΝΛ και 5 δομών ΚΕΘΕΑ και ΟΚΑΝΑ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    Συνέχιση λειτουργίας του Ψυχιατρικού Τμήματος του ΓΝΛ και 5 δομών ΚΕΘΕΑ και ΟΚΑΝΑ με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    Δήμος Τυρνάβου: Η δωρεάν διανομή τροφίμων στους δικαιούχους TEBA

    Δήμος Τυρνάβου: Η δωρεάν διανομή τροφίμων στους δικαιούχους TEBA

    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

    Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

    Βόλος: 8.000 νέοι στο πάρτι των Μηχανολόγων Μηχανικών – Στο Νοσοκομείο δεκάδες άτομα λόγω μέθης [εικόνες]

    Βόλος: 8.000 νέοι στο πάρτι των Μηχανολόγων Μηχανικών – Στο Νοσοκομείο δεκάδες άτομα λόγω μέθης [εικόνες]

    Σοκ στον Βόλο – «Έφυγε» 42χρονος ιδιοκτήτης γνωστού τσιπουράδικου

    Σοκ στον Βόλο – «Έφυγε» 42χρονος ιδιοκτήτης γνωστού τσιπουράδικου

    Σοκ στη Μαγνησία: Νεκρός ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ στον Αλμυρό – Τον εντόπισαν μετά από τρεις μέρες

    Σοκ στη Μαγνησία: Νεκρός ο Γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ στον Αλμυρό – Τον εντόπισαν μετά από τρεις μέρες

    Φρίκη στον Βόλο: Ιδιοκτήτρια πίτμπουλ αφήνει το σκυλί της να κατασπαράξει γατάκι μέσα σε παιδική χαρά – Βίντεο ντοκουμέντο

    Φρίκη στον Βόλο: Ιδιοκτήτρια πίτμπουλ αφήνει το σκυλί της να κατασπαράξει γατάκι μέσα σε παιδική χαρά – Βίντεο ντοκουμέντο

    Έντεκα συλλήψεις για ναρκωτικά στη Θεσσαλία

    Έντεκα συλλήψεις για ναρκωτικά στη Θεσσαλία

  • ΕΛΛΑΔΑ
    Καιρός σήμερα: Βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα

    Καιρός σήμερα: Βροχές και καταιγίδες σε όλη τη χώρα

    Γυναικοκτονία στη Χαλκιδική: Παραμένει στη ΜΕΘ ο 8χρονος – Θα υποβληθεί και σε άλλα χειρουργεία

    Γυναικοκτονία στη Χαλκιδική: Παραμένει στη ΜΕΘ ο 8χρονος – Θα υποβληθεί και σε άλλα χειρουργεία

    Φονικό στη Στρατονίκη: Στόχευε τη σύζυγό του ενώ είχε στην αγκαλιά της τον 8χρονο γιο τους που τραυματίστηκε

    Φονικό στη Στρατονίκη: Στόχευε τη σύζυγό του ενώ είχε στην αγκαλιά της τον 8χρονο γιο τους που τραυματίστηκε

    Καιρός: Βροχές και καταιγίδες την Τρίτη – Δείτε σε ποιες περιοχές

    Καιρός: Βροχές και καταιγίδες την Τρίτη – Δείτε σε ποιες περιοχές

    Άξιον Εστί: Αναχώρησε για το Πρωτάτο του Αγίου Όρους η ιερή εικόνα της Παναγίας

    Άξιον Εστί: Αναχώρησε για το Πρωτάτο του Αγίου Όρους η ιερή εικόνα της Παναγίας

    Συγκλονίζει ο πατέρας που παρέσυρε με το αυτοκίνητο το 2,5 ετών κοριτσάκι του – «Παιδί μου τι σου έκανα…»

    Συγκλονίζει ο πατέρας που παρέσυρε με το αυτοκίνητο το 2,5 ετών κοριτσάκι του – «Παιδί μου τι σου έκανα…»

  • ΔΙΕΘΝΗ
    Πόλεμος στο Σουδάν: Δεν υπάρχει διάδρομος διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας

    Πόλεμος στο Σουδάν: Δεν υπάρχει διάδρομος διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας

    Πρόβλεψη – σοκ από Μεντβιέντεφ: «Η σύρραξη στην Ουκρανία θα κρατήσει δεκαετίες»

    Πρόβλεψη – σοκ από Μεντβιέντεφ: «Η σύρραξη στην Ουκρανία θα κρατήσει δεκαετίες»

    Γερμανία, μια πλούσια χώρα με πολλούς… νεόπτωχους

    Γερμανία, μια πλούσια χώρα με πολλούς… νεόπτωχους

    Οι ΗΠΑ, ο Μπάιντεν και μερικά διδάγματα για τον «γρίφο» του μεταναστευτικού

    Οι ΗΠΑ, ο Μπάιντεν και μερικά διδάγματα για τον «γρίφο» του μεταναστευτικού

    Εκλογές Τουρκία: «Ο Ογάν στήριξε τον Ερντογάν γιατί του έταξε κυβερνητική θέση» – Βγήκαν τα «μαχαίρια» στη συμμαχία ΑΤΑ

    Εκλογές Τουρκία: «Ο Ογάν στήριξε τον Ερντογάν γιατί του έταξε κυβερνητική θέση» – Βγήκαν τα «μαχαίρια» στη συμμαχία ΑΤΑ

    Δεύτερη δοκιμαστική εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου από την Τουρκία

    Δεύτερη δοκιμαστική εκτόξευση βαλλιστικού πυραύλου από την Τουρκία

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • AGROLARISSA
  • LARISSAOUT
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • SPORTS
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
No Result
View All Result
LarissaVoice
ΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα EY: Ένας στους δυο αγοράζει μόνο τα απαιραίτητα

LarissavoiceTeam Από LarissavoiceTeam
28/04/2023
ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Έρευνα EY: Ένας στους δυο αγοράζει μόνο τα απαιραίτητα
Share on FacebookShare on Twitter

Το 56% των Ελλήνων καταναλωτών – έναντι 58% παγκοσμίως και 57% στην Ευρώπη – ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, ωστόσο το 74% δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας τον επόμενο χρόνο.

Τις μεγάλες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα κατακερματισμένο καταναλωτικό κοινό με διαφορετικές προτεραιότητες, αξίες και αγοραστικές συμπεριφορές, αναλύει η νέα καταναλωτική έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2023 της ΕΥ Ελλάδος.

Η τρίτη έκδοση της έρευνας για την Ελλάδα, καταγράφει τις επιπτώσεις της εντεινόμενης αβεβαιότητας στη συμπεριφορά, τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, και διαπιστώνει ότι οι ισχυρές τάσεις που εκδηλώθηκαν πριν τρία χρόνια, παγιώνονται και ενισχύονται.

Οι πέντε τυπολογίες των Ελλήνων καταναλωτών

Οι ανησυχίες της κοινωνίας, αποτυπώνονται με σαφήνεια στις τυπολογίες των καταναλωτών τις οποίες παρακολουθεί η ελληνική, όπως και η παγκόσμια, έρευνα: Ένας στους τρεις καταναλωτές (31%) αποδίδει πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First). Οι καταναλωτές που προτεραιοποιούν το περιβάλλον (Planet First – 21%), αποτελούν φέτος, για πρώτη φορά, τη δεύτερη πολυπληθέστερη ομάδα, ενώ, αν συνυπολογιστούν και όσοι προβληματίζονται για τον κοινωνικό αντίκτυπο της καταναλωτικής συμπεριφοράς τους (Society First – 10%), τότε, οι δύο αυτές ομάδες συγκεντρώνουν, συνολικά, το ίδιο ποσοστό με την κυρίαρχη τυπολογία. Οι καταναλωτές που αναζητούν, κυρίως, εμπειρίες (Experience First – 20%), αποτελούν ισχυρή μειοψηφία, όπως και αυτοί που εξακολουθούν να ανησυχούν για την υγεία τους (Health First – 18%).

Ο κατακερματισμός αυτός της αγοράς, δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις, που καλούνται να χαράξουν στρατηγικές για να προσεγγίσουν τα επιμέρους κοινά, ικανοποιώντας τις διαφορετικές τους ανάγκες και προσδοκίες.

Το κόστος διαβίωσης και η αύξηση των τιμών παραμένουν κυρίαρχες ανησυχίες

Η πίεση που ασκούν στην αγοραστική δύναμη και την ψυχολογία των καταναλωτών, ο συνδυασμός οικονομικής ύφεσης και πληθωρισμού, αποτυπώνεται καθαρά στα ευρήματα της έρευνας. Οι απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών είναι ευθυγραμμισμένες με αυτές των καταναλωτών παγκοσμίως, αλλά δίνουν μία πιο αισιόδοξη εικόνα σε σχέση με συγκρίσιμες αγορές, όπως η Ιταλία και η Ισπανία. 56% των καταναλωτών στην Ελλάδα (έναντι 58% παγκοσμίως, 57% στην Ευρώπη, 71% στην Ιταλία και 73% στην Ισπανία) δηλώνουν ότι ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, και 40% (έναντι 47%, 40%, 63% και 61%, αντίστοιχα) για την οικονομία γενικά.

Συγχρόνως, δύο στους τρεις (69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες, και δύο στους πέντε (38%) ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τον επόμενο χρόνο.

Ένας στους δύο (49%) αναφέρει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ένας στους πέντε (19%) ότι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα όπως φαγητό, υγειονομική περίθαλψη και στέγαση, και ένας στους δέκα (12%) ότι βασίζεται στην κυβερνητική στήριξη για να μπορέσει να ανταπεξέλθει οικονομικά. Η τιμή παραμένει σήμερα, με διαφορά, το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα, ενώ 71% των ερωτώμενων εκτιμούν ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

Τρόφιμα, ταξίδια και τεχνολογία

Τρεις κατηγορίες δαπανών φαίνεται να ανθίστανται στην τάση αυτοπεριορισμού. Στα τρόφιμα – φρέσκα και κατεψυγμένα – σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους δε θα αλλάξουν (58% και 53%) ή και θα αυξηθούν (16% και 18%).

Σημαντική παραμένει, επίσης, η διάθεση για ταξίδια και τουρισμό, με δύο στους τρεις καταναλωτές (67%) να αναφέρουν ότι προγραμματίζουν κάποιο ταξίδι ή διακοπές για τους επόμενους έξι μήνες και σκοπεύουν να κλείσουν εισιτήρια ή και διαμονή, ή το έχουν ήδη κάνει. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι, δύο στους τρεις θα δαπανήσουν τα ίδια (36%) ή περισσότερα (27%) από ό,τι ξοδεύουν συνήθως.

Τέλος, τρεις στους τέσσερις ερωτώμενοι (74%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί, πλέον, αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών.

Παγιώνονται οι online αγορές και το σπίτι τείνει να μετατραπεί σε «hub»

Η διαπίστωση αυτή αντικατοπτρίζεται και στην υψηλή διείσδυση της χρήσης online υπηρεσιών στην καθημερινότητα των καταναλωτών. 95% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι χρησιμοποίησαν συχνά ή μερικές φορές, κατά το τελευταίο τρίμηνο, το διαδίκτυο για την ψυχαγωγία τους, και 91% για χρηματοοικονομικές ή τραπεζικές υπηρεσίες. Υψηλά ποσοστά χρησιμοποίησαν, επίσης, online υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών (84%) ή έκαναν online αγορές (81%).

Το online έχει παγιωθεί, πλέον, ως βασικό κανάλι αγορών για σημαντικό μερίδιο των καταναλωτών, διαπερνώντας όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οι καθυστερήσεις στην παράδοση προβληματίζουν, πλέον, μόλις έναν στους πέντε καταναλωτές, από έναν στους δύο το 2021, ενώ βασικό εμπόδιο σήμερα εμφανίζεται το υψηλό κόστος (43%) και, σε μικρότερο βαθμό, η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων.

H αυξανόμενη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών συνδέεται και με τη γενικότερη πρόθεση των καταναλωτών να τοποθετήσουν, μελλοντικά, το σπίτι τους στο επίκεντρο της καθημερινής τους ζωής, περνώντας περισσότερο χρόνο σε αυτό (29%), μαγειρεύοντας περισσότερο (39%) και διασκεδάζοντας περισσότερο εκεί (28%). Το σπίτι, συνεπώς, τείνει να μετατραπεί σε ένα “hub”, γύρω από το οποίο θα περιστρέφονται όλο και περισσότερες δραστηριότητες.

Ωστόσο, από τις επιμέρους ερωτήσεις για τις online αγορές προκύπτει ότι, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές είναι θετικοί προς αυτές, μία σημαντική μειοψηφία (27%) παραμένει λιγότερο θετική.

Παραμένει μειωμένη η πιστότητα στα brands

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ανάγκη αναζήτησης φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων, συνεχίζουν να επιδρούν αρνητικά στην πιστότητα των καταναλωτών προς τα brands. Ένας στους δύο (53%) δηλώνει ότι οι μάρκες σήμερα αποτελούν λιγότερο σημαντικό κριτήριο σε όλες τις αγοραστικές αποφάσεις, ενώ μόλις ένας στους δέκα (11%) αναφέρει τη μάρκα του προϊόντος μεταξύ των σημαντικότερων αγοραστικών κριτηρίων σε τρία χρόνια από σήμερα. Μόνο 16% εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για μάρκες που εμπιστεύονται. Παράλληλα, οι μισοί (51%) έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, με τους περισσότερους από αυτούς (38%) να στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ανησυχίες για τη σωματική και την ψυχική υγεία, αλλά και αναζήτηση εμπειριών

Τρία χρόνια μετά την εκδήλωση της πανδημίας, τα ζητήματα της υγείας εξακολουθούν να ανησυχούν τους καταναλωτές, αλλά σε μικρότερο βαθμό (61%) από το κόστος διαβίωσης (73%) και τα οικονομικά (64%). Ωστόσο, για πολλά προϊόντα, ιδίως τρόφιμα και είδη προσωπικής φροντίδας, το αν ένα προϊόν είναι υγιεινό και κάνει καλό στον καταναλωτή, παραμένει το δεύτερο σημαντικότερο κριτήριο αγοράς μετά την τιμή, ενώ ένας στους τέσσερις (26%) αναφέρει ότι θα πλήρωνε περισσότερα για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία.

Συγχρόνως, μετά από τρία χρόνια πολύπλευρων πιέσεων και αλλαγών στην καθημερινότητα, η ψυχική υγεία αναδεικνύεται για πολλούς, σε σημαντικό παράγοντα προβληματισμού – ιδιαίτερα για τις γυναίκες και τις μικρότερες ηλικίες. 38% των ερωτώμενων ανησυχούν για την ψυχική τους υγεία, ποσοστό πολύ υψηλότερο από τους παγκόσμιους δείκτες και συγκρίσιμο με το 39% όσων ανησυχούν για τη σωματική τους υγεία. 19% των καταναλωτών εκτιμούν ότι η ψυχική τους υγεία θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες, έναντι 13% που πιστεύουν το ίδιο για τη σωματική τους υγεία.

Όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, σημαντική μερίδα των καταναλωτών φαίνεται να υιοθετούν μία πιο συγκρατημένη, υπεύθυνη και συνειδητοποιημένη καταναλωτική συμπεριφορά. Ένας στους δύο (51%) αναφέρει ότι αξίες του και ο τρόπος που βλέπει τη ζωή έχουν αλλάξει τον τελευταίο χρόνο, 85% δηλώνουν ότι προσπαθούν να μην πετούν φαγητό, και 59% ότι είναι πιο πιθανό να επιδιορθώσουν κάτι αντί να το αντικαταστήσουν. Παράλληλα, 44% αναφέρουν ότι αισθάνονται μικρότερη πίεση να ακολουθούν τις τελευταίες τάσεις της μόδας. Τρεις στους τέσσερις (76%) δηλώνουν ότι θα είναι πιο ενημερωμένοι και προσεκτικοί στα έξοδα και τις δαπάνες τους στο μέλλον, και δύο στους τρεις (68%) ότι θα δίνουν περισσότερη προσοχή στο πόσο ένα προϊόν αξίζει τα λεφτά του.

Ωστόσο, παρά τις σημερινές προκλήσεις, αρκετοί καταναλωτές αναζητούν τρόπους εκτόνωσης και εμπειρίες, δίνοντας προτεραιότητα στο «εγώ» και το «τώρα». 61% αναφέρουν ότι χαίρονται να ξοδεύουν χρήματα σε πράγματα που θα βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους, και 58% ότι θα ζουν περισσότερο την κάθε στιγμή, χωρίς να κάνουν μακροπρόθεσμα σχέδια. 47% δηλώνουν ότι θα δαπανούν περισσότερα σε εμπειρίες και 44% ότι χαίρονται να ξοδεύουν χρήματα για πράγματα που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν.

Έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά πάντα στη σκιά των οικονομικών περιορισμών

Ένας στους τρεις καταναλωτές (34%) δηλώνει ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εξαιρετικά ή πολύ σημαντική κατά τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Σημαντικά ποσοστά καταναλωτών δηλώνουν, επίσης, ότι υιοθετούν πρακτικές και συμπεριφορές. Ωστόσο, φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε συμπεριφορές που οδηγούν παράλληλα και σε οικονομία χρημάτων, δημιουργώντας κάποια ερωτηματικά για τα κίνητρα των επιλογών αυτών.

Εντύπωση προκαλεί, όπως και στην περσινή έρευνα, ότι περισσότεροι από δύο στους πέντε σκοπεύουν να μειώσουν (37%) ή να σταματήσουν (7%) τις αγορές βιώσιμων προϊόντων τον επόμενο χρόνο, έναντι μόλις 15% που θα τις αυξήσουν ή θα τις ξεκινήσουν. Ως βασικοί αποτρεπτικοί παράγοντες προβάλλονται, κυρίως, η υψηλή τιμή (72%) και η χαμηλή ποιότητα (50%). Ωστόσο, οι καταναλωτές επικαλούνται και μια σειρά από λόγους που αναδεικνύουν μία έντονη δυσπιστία προς τις επιχειρήσεις και τους ισχυρισμούς τους ως προς τα βιώσιμα προϊόντα που παράγουν, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας πληροφοριών ή διαφάνειας, το παραπλανητικό μάρκετινγκ ή πληροφορίες σχετικά με το προϊόν και η έλλειψη εμπιστοσύνης στην εταιρεία, το κατάστημα ή το brand.

10 προτάσεις για τις επιχειρήσεις

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας και την εμπειρία της από την αγορά, η ΕΥ καταθέτει μία δέσμη προτάσεων, θέλοντας να συμβάλει στην αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων προκλήσεων που καλούνται να διαχειριστούν οι ελληνικές επιχειρήσεις στο σημερινό ρευστό καταναλωτικό περιβάλλον. Οι βασικές προτάσεις κινούνται σε 10 κεντρικούς άξονες:

1.     Ανάπτυξη ή/και συμμετοχή σε οικοσυστήματα αλυσίδων αξίας πλήρους ορατότητας

2.     Υλοποίηση περιοδικών ολιστικών ασκήσεων “Route-to-Market”

3.     Ο άνθρωπος / εργαζόμενος στο επίκεντρο, με ανεπτυγμένη την επιχειρηματικότητα

4.     Ταχύτητα ανταπόκρισης των επιχειρήσεων σε κάθε νέα μεγάλη πρόκληση

5.     Διαρκής παρακολούθηση των μηνυμάτων της αγοράς και αποτελεσματική ανταπόκριση σε αυτά

6.     Δημιουργία νέων προϊόντων και αύξηση των υπηρεσιών με λογική προϊόντων

7.     Ανάπτυξη της πολυκαναλικής εμπειρίας με λογική «όποια ώρα, από οπουδήποτε, μέσω όποιου πιθανού μέσου»

8.     Ένταξη καλών πρακτικών ESG στο DNA των επιχειρήσεων

9.     Οι μάρκες ως ηγέτες των αλλαγών με λογική “disruptors”

10.  Πραγματοποίηση ολιστικών οργανωτικών και ψηφιακών μετασχηματισμών

Οι προτάσεις αυτές, συμπληρώνονται από κατευθυντήριες γραμμές για την αποτελεσματικότερη προσέγγιση των πέντε διαφορετικών τυπολογιών των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος, στο Delphi Economic Forum.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Σε ένα σύνθετο και κατακερματισμένο περιβάλλον αγοράς, με ομάδες καταναλωτών με διαφορετικές προτεραιότητες και προσδοκίες, για να στηρίξουν τα προϊόντα τους και το brand τους, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να στηρίξουν πρωτίστως τον καταναλωτή, ερμηνεύοντας τις πολλές και διαφορετικές ανησυχίες και προσδοκίες του και χαράσσοντας στοχευμένες στρατηγικές, που θα τους επιτρέψουν να αναπτυχθούν και να ξεχωρίσουν».

Η έρευνα διεξήχθη, με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 30 Ιανουαρίου και 6 Φεβρουαρίου 2023, και εντάσσεται στην ευρύτερη σειρά παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ, Future Consumer Index, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου, από την έναρξη της πανδημίας.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

«Δεν σταματούσαν να τον χτυπάνε»: Σοκ με τον άγριο ξυλοδαρμό 11χρονου σε σχολείο στα Πατήσια

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ

Τέμπη: Απορρίφθηκε η αίτηση αποφυλάκισης του επιθεωρητή του ΟΣΕ στη Λάρισα – Κόντρα για την ποινική δίωξη στον Πατέρα

LarissavoiceTeam

LarissavoiceTeam

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ
Τέμπη: Απορρίφθηκε η αίτηση αποφυλάκισης του επιθεωρητή του ΟΣΕ στη Λάρισα – Κόντρα για την ποινική δίωξη στον Πατέρα

Τέμπη: Απορρίφθηκε η αίτηση αποφυλάκισης του επιθεωρητή του ΟΣΕ στη Λάρισα – Κόντρα για την ποινική δίωξη στον Πατέρα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Trending
  • ΣΧΟΛΙΑ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
Κώστας Γκάγκος: Ο Λαρισαίος interior designer σκιαγραφεί την ιστορία της ζωής του και της καριέρας του

Κώστας Γκάγκος: Ο Λαρισαίος interior designer σκιαγραφεί την ιστορία της ζωής του και της καριέρας του

17/05/2023
Λάμπρος Μπλέκος: Ο Λαρισαίος Dj μιλάει για την ιστορία της ζωής του, την ιστορία της νυχτερινής διασκέδασης της Λάρισας

Λάμπρος Μπλέκος: Ο Λαρισαίος Dj μιλάει για την ιστορία της ζωής του, την ιστορία της νυχτερινής διασκέδασης της Λάρισας

26/04/2023
Joist: Το Πάρκο Καινοτομίας που δείχνει το δρόμο του αύριο

Joist: Το Πάρκο Καινοτομίας που δείχνει το δρόμο του αύριο

21/02/2023
Έναρξη πολιτικού γραφείου Δήμητρας Παπανικολάου

Δήμητρα Πανανικολάου: Μια νέα εργαζόμενη γυναίκα, σύζυγος και μητέρα πήρε την απόφαση να κατέβει στις εκλογές και μας συστήνεται

03/05/2023
LarissaVoice.gr: Η καρδιά της πόλης χτυπάει εδώ..!!

LarissaVoice.gr: Η καρδιά της πόλης χτυπάει εδώ..!!

4
Λάμπρος Μπλέκος: Ο Λαρισαίος Dj μιλάει για την ιστορία της ζωής του, την ιστορία της νυχτερινής διασκέδασης της Λάρισας

Λάμπρος Μπλέκος: Ο Λαρισαίος Dj μιλάει για την ιστορία της ζωής του, την ιστορία της νυχτερινής διασκέδασης της Λάρισας

3
Απορρυπαντικά – έρευνα: Τα πληρώνουμε έως και 361% ακριβότερα από τους άλλους Ευρωπαίους

Απορρυπαντικά – έρευνα: Τα πληρώνουμε έως και 361% ακριβότερα από τους άλλους Ευρωπαίους

1
Εργασία: Τι γίνεται όταν υπάρχει μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων

Εργασία: Τι γίνεται όταν υπάρχει μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων

0
Σούπερ μάρκετ: Πότε και γιατί θα πέσουν οι τιμές στο ράφι – Οι 3+1 λόγοι

Σούπερ μάρκετ: Πότε και γιατί θα πέσουν οι τιμές στο ράφι – Οι 3+1 λόγοι

27/05/2023
ΚΑΠ: Πώς θα γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων σε μικρούς παραγωγούς

ΚΑΠ: Πώς θα γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων σε μικρούς παραγωγούς

27/05/2023
Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

27/05/2023
Υπηρεσιακό υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει στις 12:30 – Την Κυριακή συγκροτείται σε σώμα η νέα Βουλή

Υπηρεσιακό υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει στις 12:30 – Την Κυριακή συγκροτείται σε σώμα η νέα Βουλή

27/05/2023

Πρόσφατα Νέα

Σούπερ μάρκετ: Πότε και γιατί θα πέσουν οι τιμές στο ράφι – Οι 3+1 λόγοι

Σούπερ μάρκετ: Πότε και γιατί θα πέσουν οι τιμές στο ράφι – Οι 3+1 λόγοι

27/05/2023
ΚΑΠ: Πώς θα γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων σε μικρούς παραγωγούς

ΚΑΠ: Πώς θα γίνει η αναδιανομή των ενισχύσεων σε μικρούς παραγωγούς

27/05/2023
Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

Τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Άφησσο – Ντεραπάρισε ΙΧ

27/05/2023
Υπηρεσιακό υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει στις 12:30 – Την Κυριακή συγκροτείται σε σώμα η νέα Βουλή

Υπηρεσιακό υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει στις 12:30 – Την Κυριακή συγκροτείται σε σώμα η νέα Βουλή

27/05/2023
LarissaVoice

A.M.14643

Follow Us

  • Σχετικά με μας
  • Διαφήμιση
  • Οροι χρήσης
  • Επικοινωνία
  • Cookie Policy (EU)

No Result
View All Result
  • ΛΑΡΙΣΑ
  • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • AGROLARISSA
  • LARISSAOUT
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • SPORTS
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΕΝ ΔΗΜΩ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΚΛΟΓΕΣ 2023

Manage Cookie Consent
Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κλικ για να αρνηθείτε να συναινέσετε ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σαςθα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.
Functional Πάντα ενεργό
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
View preferences
{title} {title} {title}